
Základní chyba viz odkaz níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=447&title=Dakon-DOR-F20
- ponechaná otevřená spodní popelová dvířka ( dvířka se musí po rozhoření
- asi 15 minut - těsně uzavřít a do plamenu se přidává vzduch buď horním
přikládacím víkem (pootevřít otvor), nebo lépe bočními otvory - princip letlampy)
Kotel Dakon DOR na tuhá paliva pracuje na principu letlampy kde palivo se musí nechat
rozhořet, pak přidusit dusivkou na popelových dvířkách a vpustit do plamenů boční vzduch
pokud jsou tmavé bez života. Pak nastane to, co v níže uvedeném videu zcela na konci.
Plamen je krátký, jasný, do fialova zbarvený, velmi výhřevný bez kouře.
Porucha:
Výkon kotle je příliš nízký.
– Chybná poloha čisticího víka.– Nasaďte víko správně na otvor na dně popelové komory.
– Krycí deska a víko pro přikládání netěsní.– Zkontrolujte a případně vyměňte těsnění.
– Uvolnění těsnicí hmoty ze dna okraje komory.– Obnovte těsnění těsnicí hmotou.
– Nedostatečný tah. – Přizpůsobte komín.
– Příliš nízká výhřevnost paliva.– Při nízké venkovní teplotě použijte palivo s vyšší výhřevností.
Nastavení není možné, oheň nehoří přes noc.
– Uvolnění těsnicí hmoty ze dna okraje komory. – Obnovte těsnění těsnicí hmotou.
– Dvířka pro odstraňování popele netěsní. – Zkontrolujte polohu těsnění, případně je vyměňte.
– Příliš velký tah.– Snižte tah pomocí redukční klapky, přizpůsobte komín.
Vysoká teplota v kotli a současněnízká teplota otopných těles.–
Příliš vysoký hydraulický odpor, zvláštěu systémů bez aktivního oběhu.– Prověřte zanesení otopného systému usazeninami, zkontrolujte funkci čerpadla topného systému.
– Příliš silný tah nebo příliš vysoká výhřevnost paliva. – Snižte tah pomocí komínové klapky ve spalinové trubce.